Pages

Ads 468x60px

kehidupan yang terjadi memerlukan illusi emosi yang tinggi.......

Sunday, September 13, 2009

perginya seorang jaguh engineering....

SABTU 12 SEPT 2009

mulanya pagi dengan senyuman tanda kemuliaan pagi tnpa memikirkan apa yang akan terjadi pada hari ini..bersiap siap ke tempat kerja dia damansara.memang malas rasanya nak pergi ke damansara tp sb terpksa maka bergerak la juga kesana dengan semangat yg tinggi..

9.30 am - buat lah kerja dengan bersungguh sungguh dan pastikan x de salah pon sb kalau system x jalan MR chiang(operation managaer deutsche bank) akan mengeluarkan kata2 manis tatkala telinga aku pon perit nak dngrnya..cerewet sgt si Mr chiang tu kdng2...

10.00 am - kerja dh siap so siap2 la nak balik..ari ni x de kelas utm so ada plak discussion group di library..so nk balik ke x sb awal lg kan..fikir punya fikir x jadi balik lah.so lepak la aku kat library tu kan..

11.30 am - aku dh sampai library UTM...teringat plak aku kt kak ros library tuh...kak ros dalam filem ali setan tuh...ramai juga budak2 kat library nih..ada exam ke..aku pon xtau sb exam selalunya buat after raya nanti....aku kena siapkan drawing ah wie tu ..dh la dia nk isnin pagi..kalau x siapkan tepat time maka x dapat lah duit raya kat aku sb aku amik upah buat drawing..cari duit lbih katakan...

12 pm - tba2 aku dapat satu call dari MR chua my boss....katernya robert(engineer) meninggal dunia..terkejut besar aku...sb dialah idola aku time bekerja..banyak kenangan dan ilmu dia kasi kat aku..hanya tuhan saja tau cam mana feeling aku time tuh..nk menangis pon ada sb lepas ni sapa plak nk ajaq aku.....bila outstation nanti sapa plak nk temankan aku untuk training..mmg tertekan aku fikir bab tu....perginya dia tnpa pesanan apa2...one day sebelum tu ok je dia..kat opis siap gelak2 lagi...tnya aku mcm2..xde plak aku respek apa2 dia sakit ke x...ajal maut ditangan tuhan..maka aku redha..boss aku pon kena la redha pemergian seorang insan yg mmg pndai buat kerja...

bila teringat kesalahan aku kt dia mmg bnyak rasanya...aku pernah marah dia..walaupon umonya menjangkau 60 tp tetap maintain 30an..mmg lasak dan kuat btol org tua tu ....selalu sgt pergi main golf.kdng2 aku ada juga join robert g main golf....rindu nk main golfffffff lg.....tp sudah tiada lagi la aktiviti golf ..huhuhhuhu..mmg sedey ..

aku assistant dia so bila kena g tgk site atau g mana2 meeting of cos la aku kena ikot dia..bila g terenganu gong kedak outstation...mmg best sgt g ngan robert...org kata g melancong smbil g outstation.heheeh...robert suka berjalan2..sb tu aku kata org tua kaki melancong..ada je idea2 dia nk g jln2...abih je tgk site..kami akan melancong atau g pntai2 kt kuala terengganu..g cri tmpat makan terbaru dan g tmpt2 lain makan angin...

mcm2 petua dan pengalaman org tu a ni kasi kt aku..aku mmg menghargai sgt robert...dia lah rakan opis dan grandfather pd cucunya..aku ni dh cam cucu dia...robert akan kasi nasihat,pengalaman hidup dia dan mcm2 lg..sb tu smlm aku sebak sgt bila robert sudah tiada lg...hanya tinggal kenangan selepas ini..start esok aku akan kemas laci2 dia tgk apa buku2 dia yg berguna untk kehidupan aku...

kalau untk interview ade je petua2 dan nasihat dia kasi kt aku..mmg best sgtla robert...pernah juga aku gadoh ngan dia masa kt terengganu..time tu berlaku dlm meeting...bila org marah dia sb x siap keja dia akan salahkan aku sb x buat...padhal kerja tu aku xtau pon kena buat...x pasal2 time tu kena marah..hangin lah aku time tuh..trus je aku hampok buku atas meja dana kata nk g buat keja kuat2..time tu aku xbole trima sgt kot..next day aku bli tiket trus balik kl.hahahahaaah....selang beberapa hari dh reda la..aku pon kena juga hormat org tua....lgpon mcm2 dia kasi ilmu kt aku ..

0 comments: