Pages

Ads 468x60px

kehidupan yang terjadi memerlukan illusi emosi yang tinggi.......

Friday, September 18, 2009

forever friend....forever grandfather.....forever teacher...



all about forever..either friend.....grandfather.....teacher or everything..dia mmg amazing person yg haydel kenal..sbg kwn , datok , rakan opis dan sebagainya..walaupon sudah menjangkau usia 60 tp maintain tidak kedekut ilmu..haydel masih lg tidak dpt menerima yg dia sudah pergi selamanya..sedey sgt2 sb dia mmg tak sakit tp ajal memanggilnya...mmg setiap kali ke opis asyik teringt je atok angkat iaitu MR ROBERT yg sudah meninggal dunia kerana mati dalam tidur..xtau sakit sb pe....yg pasti segala ilmu yg dicurahkan sepnjang menjadi supporter dia x akan dilupakan..segala kemarahan dia selama ini x kan dilupakan kerana kemarahan itulah yg mengajar dan mendidik menjadi seorang yg berdedikasi dalam bekerjadan sebagainya.. .xtau lah selepas ini sapa plak yg dapat gantikan jawatan engineer yg amat cekap membuat kerja ini..seorang yg btol2 brilliant..semua org sukakan dia...x pernah yg bencikan dia kerana dia asyik senyum je..last tender projek dengannya di TUDM gong kedak...mmg tiap2 minggu aku akan pergi putstation dengannya di terengganu tudm....dia seorang yg kalau bekerja akan berkeja sungguh..kalau dh lepas bekerja akan melancong sungguh2...sb itulah dia bawa aku pergi ke pntai besut.....kuala terengganu..makan ketam goreng dan sebagainya..smbil itulah juga dia menceritakan sepanjang experience yg dia ada....mmg best dia cerita..x penah plak yg cerita dia membosankan....cerita anak2 dia di abu dhabi la...di dubai la dan sbgnya..mmg asyik kalau kita mendgr dia bercerita...dh mcm datok ceritakan pd cucunya...aku x sangka yg itulah sifat pelik yg dia akan pergi selamanya..kami pergi merata tempat sepanjang projek ini dijalankan...kami ke kelantan ikot kuantan..smpai di kuantan..pergi ke pntau telok chempedak jalan2...makan angin di kuantan jap...ikot plak ke kuala terengganu....smpai di kuala terengganu kami ke muzium..masjid....stadium negeri yg roboh tuh...bnyak lah tmpat yg dia bawa sb dia kata ini lah masa nk berjalan jalan..lain kali x kan ada lg..aku x sangka yg itu ayat akhir....

aku akan igt selamanya jasa dan ilmu yg dicurahkan .........pernah juga dia suruh aku study di opis..katanya u kena kena study 3 jam sehari..2jam diopis dan 1jam dirumah..tiap2 hari jangan tinggalkan....aku xbole lupa ayat2 motivation pd aku ........sepanjang projek dijalankan aku dpt bermcm2 ilmu,motivation dan sebgnya..sb itulah aku x dpt terima kenyataan yg dia pergi selamanya...aku rasa rugi sgt2..aku nk ilmu lg drinyaaaaaaaaaa....rugi teramat sgt x dpt sepenuh ilmu drinyaa.................................................

0 comments: